موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایت به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار می تواند کتاب (یا صفحه وب) را جمع آوری کند تا به شما کمک کند دقیقاً آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.
در مرحله بعد، الگوریتم ها صفحات ایندکس را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال های رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین کنند صفحات به چه ترتیبی باید در نتایج صفحه جستجو ظاهر شوند. در همان مثال کتابخانه، کتابدار یک کتاب موجود در کتابخانه را خوانده است و می تواند دقیقاً به شما بگوید که کدام یک پاسخ سوالات شما را خواهد داشت.
فاکتورهای موفقیت سئو SEO را می توان به عنوان نماینده برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. به این ترتیب است که ربات های جستجو دقیقاً برآورد می کنند که یک وب سایت یا صفحه وب چقدر می تواند به جستجوگر کمک نماید و پاسخ جست و جوی کاربر باشد.
الگوریتمهای جستجو بهگونهای طراحیشدهاند که صفحات معتبر مرتبط را نمایش میدهند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار میدهند. بهینهسازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل میتواند به صفحات شما در رتبهبندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.
از آنجایی که گوگل دائما الگوریتم های موتور جستجو را به روز رسانی می کند، شما باید تمام ابعاد را در نظر بگیرید. استراتژی سئوی شما باید به سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه بپردازد.
شناخت مخاطبان خاص (شخصیت خریدار) و اهداف تجاری مورد نظر، برخی از جنبه هایی است که باید هنگام ساخت یک برنامه بازاریابی در نظر بگیرید.